Jakie ryzyka mogą wpływać na klientów
Określenie ryzyk, które mogą mieć wpływ na relacje z klientami, w tym dostarczane im usługi bądź towarów, ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania przedsiębiorstwa. Tylko właściwe opracowanie działań zaradczych, a także kroków do podjęcia w czasie kryzysu uchroni firmę przed katastrofą.
Klienci odgrywają najważniejsza rolę w każdej organizacji i są podstawowym źródłem generowania przychodów. To dla nich istnieje każde przedsiębiorstwo skupiające się na tworzeniu wartości dodanej. Relacje i sposób ich utrzymania będą miały istotny wpływ na proces zarządzania kryzysem, jeśli wystąpi on w praktyce.
Sytuacje kryzysowe mogą wystąpić w każdym czasie i mogą mieć różny charakter, zasięg, częstotliwość. Każde przedsiębiorstwo musi więc być przygotowane nie tylko na wystąpienie potencjalnej sytuacji kryzysowej, ale przede wszystkim musi mieć wypracowane procedury, jak w takiej sytuacji należy się zachować.
Dodatkowo identyfikując i oceniając ryzyko należy przewidzieć, jakie będą oczekiwania klientów w odniesieniu do produktów, usług i ich dostawy w czasie kryzysu. Kolejny krok to określenie, które produkty i usługi mogą być najbardziej dotknięte kryzysem. Niezbędne będzie bowiem opracowanie priorytetów względem dostarczania produktów i usług klientom, jeśli kryzys wpłynie negatywnie na produkcję lub proces świadczenia usług. Ostatni lecz nie mniej ważny niezbędny element zarządzania relacjami z klientami w czasie kryzysu to komunikowanie wszelkich zmian terminów realizacji. Klient musi być poinformowany, że zdolność do dostarczenia towarów lub usług znacznie się zmniejszy.
Niezbędne działania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta